Brunneby Musteri söker Butiksansvarig för Gårdsbutiken

Är du Brunneby Gårdsbutiks nya butiksansvariga? Vi söker nu vår nästa ledare som vill se till att våra kunder får en fantastisk upplevelse ute i butik!

Är du en person som älskar att inspirera och coacha ett team? På Brunneby får du möjlighet att både utveckla dig själv och andra i en fantastisk inspirerande miljö.

 

 

DIN ROLL

I rollen som butiksansvarig söker vi en stark, erfaren ledarförebild som brinner för kundservice och försäljning, som är intresserad av mat och dryck, har god ledarskapsförmåga och ett företagsekonomiskt förhållningssätt. Vår filosofi bygger på att ge våra kunder en enastående upplevelse både vad det gäller mötet med vårt team, vår miljö och vad det gäller utbudet i butik och restaurang. Det är precis den upplevelsen vi alla jobbar för att ge till våra kunder.

Som butiksansvarig har du ett ansvar att driva gårdsbutiken och ditt team framåt mot höga, utmanande mål samtidigt som du får möjlighet att utvecklas. Gårdsbutiken, som omsätter ca 20 miljoner kr, utgör tillsammans med vår restaurang det vi kallar ”Besöksmålet Brunneby”.

Som ledare kommer du, tillsammans med ditt team, att få skapa innovativa idéer för att öka servicen och försäljningen. Ditt arbete är främst förlagd ute i butiken och du coachar dagligen din personal så att de känner sig motiverade i sina arbetsuppgifter och kan utvecklas. Du ansvarar för att butikens miljö är inbjudande med härlig atmosfär och samtidigt funktionell och lätt att handla i. Du är med och utvecklar och optimerar vårt sortiment. Du ansvarar för schemaläggning av personal i vårt lönesystem Millnet samt administrerar avtal, rekryterar och utbildar nya medarbetare till gårdsbutiken inför säsong. Du rapporterar till ansvarig för Besöksmålet, som är din mentor och den person som hjälper dig att växa i din roll.

 

SOM LEDARE

Som ledare är du förtroendeingivande och skapar en positiv stämning genom att vara en god förebild och alltid finnas till hands i butiken. Vi tror starkt på ‘lead by example’ och att våra ledare ska vara hands on ute på golvet tillsammans med sitt team. Vi erbjuder dig stöd i din ledarroll samtidigt som vi ser att du är en person som tar eget initiativ för att utvecklas i din roll.

KVALIFIKATIONER

  • Vi söker en mycket erfaren ledare och säljare som har från 2–5 års erfarenhet av personal/teamansvar
  • Du är van att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål
  • Du har tidigare erfarenhet som butiksansvarig/butikschef alternativt avdelningsansvarig inom detalj- eller dagligvaru-handeln
  • Du har tidigare erfarenhet av inköp, butiksexponering, driva lönsamhet, schemaläggning, rekrytering och budgetering
  • Tjänsten kräver att du behärskar att arbeta i flera olika datorsystem
  • Det är viktigt att du hanterar det svenska och engelska språket väl och är duktig på att kommunicera
  • Flexibel gällande arbetstider och har möjlighet att jobba vissa helger
  • Du är en strukturerad person med stort fokus på ordning och reda
  • Som person är du ansvarstagande och vill känna ägandeskap för din butik
  • Du är en ärlig person med integritet

 

Du strävar efter att bli ”best in class” inom din position. Du är flexibel, engagerad och drivs av att skapa meningsfulla stunder för våra kunder. Förutom det så är du en team player som finns tillgänglig att leda din butik under intensiva perioder som jul, sommar och vissa event.

 

ANSVARSOMRÅDE

Dina ansvarsområden kommer bland annat att inkludera:

  • Leda och koordinera de dagliga butiksaktiviteterna
  • Motivera och utveckla övrig butikspersonal
  • Hantera och planera personalens scheman
  • Säkerställa att butiken alltid är välfylld och snygg med korrekt prissättning
  • Ge utmärkt kundservice och driva försäljningen
  • Optimera butikens sortiment utifrån lönsamhet och lagerbindning
  • Hantera produktbeställningar, påfyllnadsgrad och stödjande affärssystem
  • Samarbeta med marknadsföringsansvarig och restaurangen för att planera och genomföra kampanjer och evenemang
  • Upprätthålla hög standard för hygien och säkerhet inom butiken

 

INTRESSERAD?
Om du är intresserad av tjänsten och din profil matchar den profil vi söker, ser vi fram emot din ansökan via vår rekryteringsprocess.

Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för rollen som butiksansvarig till rekrytering@brunnebymusteri.se, ange “Butiksansvarig Gårdsbutiken” i ämnesraden. Tjänsten gäller från och med den 1 januari 2023, ansökningar granskas efter ansökningsperiodens slut 12/11–2023. Efter det datumet kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen på mejladressen rekrytering@brunnebymusteri.se. Vi ser fram emot att få träffa dig och välkomna dig till vårt team!

Jobbtyp: Heltid